- KSOW 2014-2020
- Legislacja KSOW 2014-2020
- Plan działania i plany operacyjne
- Operacje realizowane przez Partnerów KSOW w ramach Planu Działania KSOW 2014-2020
- Konkurs nr 1/2017 dla Partnerów KSOW
- Konkurs nr 2/2018 dla Partnerów KSOW
- Konkurs nr 3/2019 dla Partnerów KSOW
- Konkurs nr 4/2020 dla Partnerów KSOW
- Wojewódzka Grupa Robocza ds. KSOW 2014-2020
- Księga wizualizacji znaku PROW 2014-2020
- Pomoc techniczna PROW 2014-2020
- Partnerzy KSOW
- KSOW 2007-2013
- Publikacje
- Linki
- Polityka prywatności i plików cookies
Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna - Promocja dziedzictwa kulturowego, regionalnych produktów tradycyjnych, kultury i atrakcji turystycznych obszarów wiejskich województwa opolskiego na Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB Berlin 2016
Operacja polegała na promocji walorów turystycznych województwa opolskiego na Polskim Stoisku Narodowym podczas Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB Berlin w dniach 09-13 marca 2016r.
Rezultatem realizacji operacji było:
• Wsparcie rozwoju turystyki wiejskiej, w tym agroturystyki, promocja produktu tradycyjnego i lokalnego oraz żywności wysokiej jakości,
• Promocja zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich i spójności terytorialnej,
• Wsparcie działań na rzecz zachowania i ochrony tradycji oraz dziedzictwa i krajobrazu kulturowego wsi,
• Promowanie rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich oraz wspólnych form działalności gospodarczej.
Rezultatem uczestnictwa Śląska Opolskiego na Targach ITB 2016 była możliwość śledzenia aktualnych tendencji w ramach walorów turystyki wiejskiej - przyrodniczych, kulturowych i kulinarnych obszarów wiejskich oraz zapoznania się z osiągnięciami przemysłu turystycznego, nowościami rynkowymi oraz pogłębiania relacji biznesowych.
Walory województwa prezentowała Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Opolskiego.
Na stoisku regionalnym zaprezentowano produkty tradycyjne, szeroko rozumianą kulturę wiejską z jej tradycjami i obrzędami, a także dziedzictwo kulinarne, w tym produkty regionalne oraz wyroby lokalnych wytwórców i artystów. Opolszczyzna pokazana została jako region pod wieloma względami atrakcyjny turystycznie, który oferuje ciekawe formy spędzenia wypoczynku, zapewnia możliwość komfortowego noclegu w każdym jej zakątku, a także pozwala poczuć atmosferę żywego kultywowania obyczajów i zasmakować w potrawach tradycyjnych regionu. W związku z szerokim przekrojem społecznym i narodowym osób odwiedzających stoisko województwa opolskiego, opolska wieś wypromowana została zarówno wśród turystów krajowych jak i zagranicznych.
W rezultacie zaprezentowano Produkty tradycyjne i lokalne Opolszczyzny do degustacji m. in: miody tradycyjne (różne rodzaje), pieczywo tradycyjne, „Kołocz Śląski” (z certyfikatem – Chronionym Oznaczeniem Geograficznym), wędliny tradycyjne, smalec, ogórki kiszone, konserwowe oraz pikle ogórkowe w słoikach. Wśród przedstawionych materiałów promocyjnych można było znaleźć: „Kroszonki Opolskie” (jaja zdobione metodą rytowniczą – drapane), certyfikowana „Porcelana Opolska” z opolskim, typowym, kwiatowym wzorem – 50 sztuk; gotowe porcje „Kołocza Śląskiego” i zapakowane w eleganckie. Ponadto odbyły się warsztaty malowania certyfikowanej „Porcelany Opolskiej”: średnio 20 warsztatów każdego dnia.
Dla zwiedzających targi przygotowano warsztaty malowania Opolskiej Porcelany w motywy kwiatowe wraz z certyfikatami oraz pokazy zdobienia Opolskich Kroszonek i ceramiki przez dwóch twórców ludowych. Ponadto 2 hostessy zapewniły promocję województwa opolskiego poprzez dystrybucję materiałów promocyjnych i przekazywanie informacji o walorach turystycznych obszarów wiejskich. Hostessy zapraszały do odwiedzenia stoiska województwa opolskiego częstując specjałami kulinarnymi – certyfikowanym Kołoczem Śląskim, miodami, wyrobami wędliniarskimi i innymi produktami tradycyjnymi Opolszczyzny.
Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.