- KSOW 2014-2020
- Legislacja KSOW 2014-2020
- Plan działania i plany operacyjne
- Operacje realizowane przez Partnerów KSOW w ramach Planu Działania KSOW 2014-2020
- Konkurs nr 1/2017 dla Partnerów KSOW
- Konkurs nr 2/2018 dla Partnerów KSOW
- Konkurs nr 3/2019 dla Partnerów KSOW
- Konkurs nr 4/2020 dla Partnerów KSOW
- Wojewódzka Grupa Robocza ds. KSOW 2014-2020
- Księga wizualizacji znaku PROW 2014-2020
- Pomoc techniczna PROW 2014-2020
- Partnerzy KSOW
- KSOW 2007-2013
- Publikacje
- Linki
- Polityka prywatności i plików cookies
Nyskie Księstwo Jezior i Gór - Wpływ Produktów Lokalnych na rozwój turystyki
Nyskie Księstwo Jezior i Gór jako partner Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich realizuje operację pn. Wpływ Produktów Lokalnych na rozwój turystyki w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020,
Plan operacyjny na lata 2020-2021.
Miejsce realizacji operacji: Województwo Opolskie
Termin realizacji operacji: 04.05.2020 – 23.10.2020r.
Wysokość kosztów kwalifikowalnych operacji: 55 602,31 zł.
Zakres operacji:
przeprowadzenie warsztatów/pokazów ginących zawodów z ceramiki, malowania na szkle, malowania na drewnie, malowania pierników i wyplatania ze sznurków, stoiska wystawienniczego podczas imprezy plenerowej (Jarmarku ze św. Ritą) z lokalnymi miodami, konfiturami, sokami i pączkami z różą, zorganizowanie wyjazdu studyjnego do MAS Hrubý Jeseník w Bruntálu i na czeskie Morawy.
Celem operacji jest stworzenie podstaw do budowy Centrum produktu Lokalnego oraz rozwój turystyki poprzez rozwój produktów lokalnych.
Przewidywane efekty realizacji operacji:
umiejętność tworzenia łańcucha dostaw żywności i skracania go przez producentów i przetwórców, tworzenie grup producenckich, nowych płaszczyzn współpracy, wypromowania walorów turystycznych i ich rozwoju poprzez zdolność budowania oferty turystycznej na bazie produktów lokalnych, rozwój społeczno-gospodarczy, tradycji ludowych i dziedzictwa kulturowego w wyniku promowania rękodzielnictwa i przeprowadzania warsztatów ginących zawodów. Ponadto przewidywany jest rozwój dziedzictwa kulinarnego, umiejętność reklamowania i sprzedaży produktów lokalnych rękodzielników, przetwórców, producentów i osób zajmujących się turystyką, a także zyskanie wiedzy i umiejętności pozwalających na prowadzenie Centrum Produktu Lokalnego.
Cel KSOW 1: Zwiększenie udziału zainteresowanych stron we wdrażaniu inicjatyw na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
Działanie 6: Ułatwianie wymiany wiedzy pomiędzy podmiotami uczestniczącymi w rozwoju obszarów wiejskich oraz wymiana i rozpowszechnianie rezultatów działań na rzecz tego rozwoju.
Priorytet 3: Wspieranie organizacji łańcucha dostaw żywności, w tym przetwarzania i wprowadzania do obrotu produktów rolnych, promowanie dobrostanu zwierząt i zarządzania ryzykiem w rolnictwie.
